تبلیغات

3 نکته حیاتی برای مدیران زیر 30 سال (تازه کار)

3 نکته حیاتی برای مدیران زیر 30 سال (تازه کار)

آن ماری نیل ، ریس سابق استعداد یابی سیستم های سیسکو بوده و با بیش از 20 سال تجربه در کار با شرکت های چند ملیتی ، در مدیریت و کشف استراتژی کسب و کار و شیوه های مدیریت استعداد پیشگام است.

neel

شمابه عنوان یک مدیر جوان می توانید پیشرفت نمایید.

مشاغل سنتی درحال تغییرو تحول هستند و بسیاری از صنایع یک شبه از این رو به آن رو شده اند،همه این موارد چالشهایی است که مدیران جوان با آنها روبرو هستند و برای پیشرفت کاری باید اینها را پشت سر بگذارند. در ادامه ما به 3 نظریه وی در مورد مدیرانی که می خواهند مسیر رو به رشد و متعالی را در پیش بگیرند،می پردازیم.

هدفتان نباید شما را محصور کند.

شما باید هدف مشخصی داشته باشید و سپس برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنید. خانم نیل تاکید می کند که " در طول سال های متعددی مشاوره داده ام و در تمام مدت الگوهای شغلی بسیاری را از نزدیک مشاهده نموده ام " او می گوید " خیلی مهم است که افراد برنامه های کوتاه مدت داشته باشند.- بعنوان مثال نمایندگی فروش در یک شرکت بزرگ - مثلا اگر برای رسیدن به هدف خود یک برنامه 5 ساله طراحی می کنید، ممکن است اتفاقاتی بیفتد که در این مدت از مسیر برنامه خود منحرف شوید.

خانم نیل همچنین در مورد احساس موفقیت و رضایت شغلی این گونه می گوید: " اگر به دنبال یک راه حل خوب می گردید،یادتان نرود در هر موقعیتی که قرار گرفته اید اهداف خود را از یاد نبرید. خیلی خوب است که برای خود اهداف کوچکتر و قابل گسترش در نظر بگیرید چون این امر سبب می شود که در زندگی همیشه انگیزه و اشتیاق خود را حفظ کنید. مثلا اگر شغل شما نایب رییس بازاریابی یک شرکت بزرگ است، می توانید با تغییر درست مسیر به اهداف بزرگتری هم برسید. چون انسان همواره به سمت اهداف بزرگتری تلاش میکند."

نصیحت های دیگران را آویزه گوش کنید.

دکتر نیل پیشنهاد می کند که از نظرات افرادی که بیشتر از همه برایشان احترام قائلید استفاده نمایید. وی در ادامه می گوید: افراد مثل یک آینه شما را همان گونه که هستید به شما نشان می دهند، اینکه هدف شما چیست و چگونه برای رسیدن به هدف خود تلاش می کنید را به خوبی می بینید. البته افراد مجبور نیستند که به شما مشاوره بدهند.

خانم نیل می گوید: مشاوره به معنای نظارت نیست. نظارت بیشتر شبیه یک رابطه نزدیک همراه با آموزش و هدایت در یک بازه طولانی مدت است ، در حالی که یک مشاور کسی است که برای هدایت فکر و اندیشه شما نکات خاصی را به شما "گوشزد" میکند. نیل پیشنهاد می کند که اگر می خواهید یک گروه با نظرات و چشم اندازهای وسیع داشته باشید ، سعی کنید در این گروه یک فرد با تجربه مثل رییس قبلی خود یا یک دوست قدیمی داشته باشید و همچنین یک همکار جوانتر هم برای اینکه با دیدگاه های تازه آشنا شوید(مثلا یک همکار جوان به درد این می خورد که از او درباره توییتر سوال کنید!) .
در هنگام شروع کار، مشاوره شما بیشتر به این شکل است که:"چگونه" و "کجا" باید از استعدادهای خودتان استفاده نمایید؟

بخاطر شغل خود نقل مکان کنید.

دکتر نیل می گوید: در گذشته اگر مرتبا به جاهای مختلف نقل مکان می کردید، شاید زیاد وجهه جالبی برای شما نداشت ولی امروزه توصیه می شود که مثلا هر 5 سال یک بار به جای تازه تری نقل مکان کنید.البته نیازی نیست که تغییرات بنیادی صورت بگیرد؛ همین حرکت به مکانهای مختلف و متنوع با توجه به موقعیت کاری شما برایتان بسیار سودمند است. اما نکته ضروری این است که به خودتان ثابت کنید که می توانید در هر مکانی باتوجه به الگوهای کاری و مشکلات مختلف آن مکان ،کار خودتان را درست انجام بدهید.

دکتر نیل با درنظر گرفتن نیروی کار متنوع و محیط های کاری که مرتبا در حال تغییر بودند نشان داد کسانی که در سطوح بالای مدیریت قرار دارند همان افرادی هستند که تجربیات فراوانی از نظر نوع زندگی ، نقل و انتقالات و شکست ها و موفقیت ها دارند. زمانی که شهر زادگاه خود را ترک میکنید ویا به یک مدرسه تازه می روید و یا کار جدید همراه با رئیس ها و تجربیات جدید شروع میکنید اعتماد به نفستان زیادتر می شود .از کارکردن برای یک شرکت نوپا و در حال توسعه گرفته تا یک شرکت بزرگ . زمانی که شما چنین کارهایی انجام دهید دید شما بازتر می شود. این امر باعث می شود که شما با استفاده از تجربیات قبلی در کار جدید خود موفقیت بیشتری داشته باشید .

منبع : مجله فوربز

 

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...