تبلیغات

نقش لوگو در برندسازی، مورد کاوی رایتل و همراه اول

نقش لوگو در برندسازی، مورد کاوی رایتل و همراه اول

وقتی درمورد یک برند مانند نایک، مک دونالد یا بنز فکر می کنیم، یک تصویر خاص به ذهنمان می‌آید. این تصویر، معمولاً، مستقیماً به محصولی که توسط این شرکت ها تولید می‌شود در ارتباط است. چک تیک معروف نایک، حرف ام مک دونالد یا نشان بنز تداعی کننده نام و نشانی است که در ذات و ماهیت آن لوگو نهفته است که این درک و حس می‌تواند نمونه بسیار خوبی از برندینگ موفق یا علامت‌ گذاری تجاری موثر باشد.

 

ادامه مطلب...

 

 

 

وقتی درمورد یک برند مانند نایک، مک دونالد یا بنز فکر می کنیم، یک تصویر خاص به ذهنمان می‌آید. این تصویر، معمولاً، مستقیماً به محصولی که توسط این شرکت ها تولید می‌شود در ارتباط است. چک تیک معروف نایک، حرف ام مک دونالد یا نشان بنز تداعی کننده نام و نشانی است که در ذات و ماهیت آن لوگو نهفته است که این درک و حس می‌تواند نمونه بسیار خوبی از برندینگ موفق یا علامت‌ گذاری تجاری موثر باشد.


هر بیزنسی اگر بخواهد موفق ظاهر شود، باید به‌ یادماندنی باشد و این حقیقت وقتی کمپانی بخواهد چندین خدمات و محصول ارائه کند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. برای برجسته‌ تر کردن این موضوع، اجازه بدهید با مثالمان پیش برویم. هرکسی محصولات نایک را هرکجا که ببیند، چه در تلویزیون باشد، چه فروشگاه و چه بر تن شخصی دیگر آن برند را به یاد می آورد. اینجاست که استفاده موثر از رنگ و فرم به یک شرکت کمک می‌کند تا یک نام‌ تجاری موثر خلق کرده و همه محصولاتش را تحت پوشش آن لوگو بیاورد.


طراحی لوگوی یک شرکت یکی از مهمترین جزئیات کار در برندسازی محسوب می شود. اگر قصد دارید برای شرکت خود یک برند درست کنید، دقت کنید که حتماً چیزی باشد که مردم زود به یاد بیاورند و از نگاه کردن به آن لذت ببرند. یک برند باید انعکاسی از آن کسب و کار باشد. باید چشم‌ گیر باشد و از همه مهمتر خلاق و نوآورانه باشد. لوگو خوب باید در طیف های رنگی استاندارد قابل عرضه باشد و بر اساس استراتژیهای برندسازی شرکت تعیین شده باشد.


مردم معمولاً رنگ‌های خاص، طرح ‌های جالب و البته آیکون‌ها و تصویر به‌ یادماندنی را به‌خاطر می‌سپارند پس باید روی ذهنیت نکته سنج مردم تمرکز کرد و از آن برای موفقیت در طراحی بهره جست.
اعتماد کردن به یک شرکت بزرگ‌ترین آرزوی یک مشتری است. وقتی کسی محصولی از شما می‌خرد یا خدماتی می‌گیرد دوست دارد به آنچه از شما گرفته اعتماد کند. و وقتی آن اعتماد به وجود آمد، دیگر مشتری دائم شما خواهد شد. پس چرا با داشتن یک لوگوی معمولی به یاد آوردن خودتان را برای آنها دشوار کنید درحالیکه می‌توانید یک برند مشخص و متمایز با لوگویی با رنگ‌های عالی و تند داشته باشید. اگر این نکات را در طراحی برند خود رعایت کنید، دفعه بعدی که مشتریان به خدمات شما نیاز پیدا کردند، دقیقاً یادشان خواهد ماند که شرکت شما چه بوده و چه چیزهایی ارائه می‌ داده است.


شرکت های ایرانی در حال تجربه و حرکت در یک دوران گذار از نگاه سنتی به نقش لوگو در برندسازی به یک دوران جدید و تحول یافته هستند و البته که در این راه نیازمند کسب تجربه و مطالعه بسیار زیاد هستند.
اما گاهی پیش می آید که دو طراح، در یک زمان واحد یا حتی دو زمان متفاوت ، و در دو موقعیت جغرافیایی مختلف، دست به خلق آثاری می زنند که بر حسب اتفاق از یک ایده ی واحد پیروی می کند. وجود آثاری این چنین، جایگاهی را برای نمایش و قیاس می طلبد تا بتوان از طریق مقایسه ی صرف و مطالعه بر روی آن ها، بیشتر به نقش و اهمیت ایده در یک اثر پرداخت.

در انتهای این مطلب تجربه طراحی لوگو در دو اپراتور تلفن همراه کشور را به صورت تصویری بررسی و مقایسه می کنیم و قضاوت را در خصوص شیوه طراحی و انتخاب رنگ به عهده شما خواننده گرامی می گذاریم.


رایتل:اپراتور سوم تلفن همراه که به تازگی فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است.

qriocity: یکی از شرکای تجاری کمپانی سونی محسوب می شود و سایت آن در ایران فیلتر است.


qriocity . رایتل


همراه اول نیز اولین اپراتور تلفن همراه است که سال های زیادی است در ایران فعالیت می کند.
STC شرکت مخابرات عربستان سعودی است.


همراه اول



STC شرکت مخابرات عربستان سعودی


البته اخیرا STCدر یک پروژه Re-Branding لوگو خود را به شکل زیر تغییر داده است.


STC



منبع : ویوان نیوز

 

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...