تبلیغات

رتبه ی مهندسی صنایع

رتبه ی مهندسی صنایع

ایران به رتبه سیزدهم جهان و رتبه اول خاورمیانه در مهندسی صنایع دست یافت.

 

دبیر انجمن مهندسی صنایع ایران گفت:

 بر اساس اعلام پایگاه رتبه بندی مجلات علمی ( SJR) ، ایران از نظر انتشار مقاله در حوزه مهندسی صنایع و ساخت در نشریات معتبر جهانی، رتبه سیزدهم را داراست. 

 پرویز فتاحی در مراسم افتتاحیه هشتمین كنفرانس بین المللی مهندسی صنایع ايران كه در تاريخ 26 بهمن 1390 در دانشگاه صنعتي اميركبير برگزار گرديد، افزود: این در حالی است كه ایران از نظر انتشار مقالات علمی در حوزه مهندسی صنایع و ساخت در منطقه خاورمیانه رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

 وی با اشاره به پیشرفت قابل توجه ایران در گرایش های مختلف مهندسی صنایع اضافه كرد:

 در سال 2001 ایران در زمینه مهندسی صنایع ساخت، رتبه چهل و هشتم دنیا را داشت كه این رتبه در سال 2010 به رتبه سیزدهم جهان ارتقا یافت.

 وي افزود: ايران با ارائه 27510 مقاله علمي در تمامي رشته‌ها رتبه‌ نوزدهم دنيا را از آن خود كرده و اين در حالي است كه در حوزه مهندسي با ارائه‌ 3916 مقاله رتبه چهاردهم و در رشته مهندسي صنايع و ساخت با 370 مقاله رتبه‌ سيزدهم را در جهان از آن خود كرده است.

به گفته وی سهم مقالات جامعه مهندسی صنایع ایران از كل مقالات جامعه مهندسی كشور در سال 2000 ، سه درصد بود كه این میزان در سال 2010 به 15 درصد افزایش یافت.

دبیر انجمن مهندسی صنایع ایران در زمینه میزان استناد به مقالات محققان ایرانی در حوزه مهندسی صنایع در سال 2010 گفت:

 مقالات پژوهشگران ایرانی بیشترین استناد را در جهان داشتند و ایران در زمینه رتبه نخست را داراست كه این امر نشان دهنده افزایش سطح كیفیت مقالات ایرانی است.

 فتاحی به پذیرش دانشجویان در رشته مهندسی صنایع در سال 1390 اشاره كرد و گفت: در سال جاری 18 هزار دانشجو در مقطع كارشناسی در این رشته در تمامی دانشگاه های سراسری، آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی كشور پذیرفته شده اند.
  
وی گفت :كشورمان موفق شده است در زمینه توسعه كمی رشته مهندسی صنایع گام های مطلوبی بردارد و ابراز امیدواری كرد این توسعه را از نظر كیفی در این رشته ادامه یابد.

دبير انجمن مهندسي صنايع ايران در پايان تصريح كرد:

 آمار نشان مي‌دهد تعداد مقالات چاپ شده توسط دانشگاه‌هاي مختلف در مهندسي صنايع به گونه‌اي است كه :

 دانشگاه تهران با 495 مقاله بيشترين سهم را در انتشار مقالات داشته است

 و پس از آن به ترتيب

دانشگاه علم و صنعت با 390 مقاله،

دانشگاه اميركبير با 369 مقاله،

 دانشگاه آزاد با 340 مقاله

 و دانشگاه صنعتي شريف با 315 مقاله

رتبه‌هاي بعدي را از آن خود كرده‌اند .

تاریخ خبر : 29/11/1390 : NewsAdminمنبع خبر

 

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...